Kaj lahko sami storite za krepitev imunskega sistema?

Bakterije in virusi nenehno prežijo na nas, zato potrebuje naše telo poseben obrambni mehanizem, ki nas bo pred njimi učinkovito zaščitil. Pravimo mu imunski sistem, ki ga sestavljajo različne celice, organi in tkiva s pomočjo katerih nas varuje pred nezaželenimi in škodljivimi mikrobi.

Za čim bolj učinkovito obrambo je pomembno, da je naš imunski sistem vedno pripravljen na morebitne vsiljivce. Zato je pomembno, da poskrbimo za krepitev imunskega sistema, s čimer postanemo odpornejši na različne bolezni in okužbe. Seveda pa se na tem mestu postavlja vprašanje, kako lahko sami najbolje poskrbimo za naš imunski sistem.

Krepitev imunskega sistema

Krepitev imunskega sistema se začne z zdravimi prehranjevalnimi navadami

Če želimo, da naš imunski sistem dobro opravlja svoje naloge, potem mora biti dovolj močan, da je pripravljen na kakršenkoli odziv. Za krepitev imunskega sistema je tako ključnega pomena zdrava in uravnotežena prehrana. Ta telesu zagotavlja dovolj hranilnih snovi, da lahko opravlja svoje delo. ker pa je kar 80 % imunskega sistema v našem črevesju, je popolnoma jasno, da je pravilna prehrana izredno pomembna.

Strokovnjaki priporočajo predvsem prehrano rastlinskega izvora, saj ima sadje in zelenjava tudi protivirusne in protibakterijske učinke. Zato naj bodo pomemben del jedilnika predvsem zelena zelenjava kot sta brokoli in špinača, agrumi, jagode, korenje, paprika oreščki in semena, perutnina, morski sadeži in jogurt. Za krepitev imunskega sistema v prehrano vključite zdrave maščobe iz rib in oljčnega olja, polnozrnata žita in obilico vitamina C in drugih antioksidantov.

Z rednim gibanjem in zdravim življenjskim slogom nad oslabljen imunski sistem

Redna športna aktivnost je eden najboljših načinov, s katerim poskrbimo za krepitev imunskega sistema. Gibanje pripomore k hitrejšemu krvnemu obtoku in s tem kroženju belih krvničk po telesu, prav tako pa je odlična protiutež stresu. S tem, ko se potimo, prispevamo k sproščanju endorfinov, ki povzročajo dobro počutje.

Raziskave kažejo na to, da redno gibanje pripomore k temu, da smo manj dovzetni za okužbe. A se je potrebno zavedati, da zdrava prehrana in gibanje nista dovolj. Če želimo čim bolje poskrbeti za krepitev imunskega sistema, potem se je priporočljivo odpovedati tudi slabim navadam, kot sta kajenje in pitje alkohola.